רמנגאר, להקת פלמנקו קרן ואבנר פסח- Mi Alborada , סוזן דלל, אפריל 2011

 

רמנגאר, להקת פלמנקו קרן ואבנר פסח- Mi Alborada   ,  סוזן דלל, אפריל 2011

 צילום: איל הירש

 אורה ברפמן

 1303919288.jpgמאז ייסודה של להקת רמאנגאר לפני שנים אחדות בלבד, ניכר כי מייסדי הלהקה- קרן ואבנר פסח לא מחפשים תרוצים ובכוונתם לייסד להקת פלמנקו כהילכתו, אמנם בפורמט אינטימי יחסית, אך מבלי לוותר על רמה מקצועית גבוהה. מיד עם חשיפתם הראשונה, היה ברור שרמאנגאר היא להקת הפלמנקו הטובה בארץ, המוקפדת ביותר שהצדיקה אחנחת נחת מקהל חובבי הסוגה ההפכפכה הזו.

במהלך השנים הועלו על הבמות לא מעט מופעי פלנקו, את רובן הובילו רקדניות מקומיות ששפה זו נתחבבה עליהן עד כדי כך, שנסעו לאנדלוסיה לחפש מורה לחיים. חלקן עשו חיל כמבצעות, אחרות קשרו קשרים ועם חזרתן הקימו להקות שנאלצו להתקיים תוך הגמשת יסודות המקצוענות. לא אחת התפרנסו הרקדניות מחוגי הוראת פלמנקו ושימרו את תלמידותיהם במשך  שנים באמצעות מופעים תקופתיים על הבמה שבינן לבין מופע אמנותי מקצועי לא נותר הרבה לבד אמונה שלקהל חובב הג'אנר די בסאונד מוכר וקצבי ובכמה שמלות עם שובלי מלמלה כדי להשביע געגוע ערטילאי לימי תור הזהב בגלות ספרד.

והנה, רמנגר מצליחה בפעם השלישית להרשים בסטנדרטים הגבוהים שסימנה לעצמה וראויים לכל שבח.

זאת, על אף שבלטה בחסרונה הרקדנית המצוינת קרן פסח, שהייתה המרכיב הריקודי החזק בשני המופעים הקודמים.

 את ריקוד הפלמקו בתכניתם 'מי אלבוראדה' הוביל אבנר פסח וארבע הרקדניות: יסמין סיבוני, יונית מודן, מאיה מרק, מונה בן ישי שהובילו עבודת צוות משובחת בקטעים הקבוצתיים. את החלק המוסיקלי שהוא מרכיב בלתי נפרד מכל מופע פלמנקו באשר הוא, הובילו המבצעים המוכשרים תומר אלמלח ועילי בורלא על הגיטרות, חגי לשם היה על הקחון (תוף דמוי קופסה ) וכלי ההקשה, ושלושה זמרים ובראשם  יהודה שוייקי ששירתו קורעת לב  ושתי הזמרות המוצלחות: אתי  גורי ומרים לוי.

אבל את הטעם הייחודי הוביל נגן הנאי (חליל עץ) והקלרנית המופלא אמיר שהסאר שנגינתו חדרה מתחת לעור והנסיקה לגבהים את המרכיב המוסיקלי ואת כל הערב.

אם כבר מונים קרדיטים, אזכיר עוד שניים, את 'מגנטה' שהייתה אחראית על הסאונד והתאורה ובלטה באיכות עבודתה ומעצבות התלבושות קרן פסח וננסי קהימקר שלא נכנעו לסטריאוטיפ ועיצבו תלבושות מיוחדות ושונות, מבלי להתיפייף ולמשוך תשומת לב מיותרת.

הערב כלל שמונה חלקי- משנה והתרשמתי לקרוא בתכניה כי מרביתם התבססו על שירים ולחנים של אבנר פסח.

כרקדן, פסח החזיק את המופע על כתפיו אבל ספק אם יהיה די בכך לאורך זמן משום שיכולותיו כמבצע, אם כי עדיין מספקות בהתייחס לציפיות מרקדן ישראלי, לא יעמדו לו בהמשך. אני מקווה ששותפתו לניהול, קרן פסח תשוב לבמה בקרוב, משום שכישוריה הניכרים כרקדנית ומבצעת בעלת טווח הבעה רחב, היו מנכסי היסודי  של להקת רמנגאר.   

 

[ad]