Ballet de Monte Carlo- 'L'Altro Canto' by Jean Christophe Maillot


Ballet de Monte Carlo –L'Altro Canto by Jean Christophe Maillot, Monaco

 

לקראת מופע: בלט מונטה קרלו ביצירתו של ז'אן כריסטוף מאייו- 'אלטרו קנטו'.

 

אורה ברפמן

 

1244537927.jpgאת יצירתו זו של ז'אן כריסטוף מאייו ראיתי במונקו בדיוק לפני שלש שנים, בערב בו העלתה הלהקה את 'אלטרו קנטו'  בבכורה לכבוד חגיגות העשרים שלה, בנוכחותה של יו'ר מועצת המנהלים של הלהקה, הנסיכה קרוליין. באותו ערב הם העלו גם את 'מיה קולפה' של סידי לארבי צ'רקאווי, אחד היוצרים היותר מבריקים של העשור האחרון.

במהלך הערב לאחר הביצועים המושלמים של רקדניה, היה ברור שזו אחת התקופות היותר טובות של להקת הבלט של  מונטה קרלו, להקה שהצטיינות חרוטה על דגלה בכל מקרה.

אלטרו קנטו, למוסיקת הברוק השמיימית, בעיקר של מונטוורדי, היא מעשה אמנות עילי ובו מאייו מתזמר את הלהקה הגדולה כמכשף. שפתו העשירה, ההברקות המבניות והתנועתיות והעומק הרגשי מעוררי השתאות.

במיוחד זכורה לי הסצינה בו ברניס קופייטר (Bernice Coppieters ), אחת הסולניות הטובות בעולם, הולכת בנעלי פוינט על כפות ידיהם של גברים העומדים בשורה אלכסונית , צעד אחת היא מתגבהת כמו על גל ובמשנהו מתנמכת לקראת הגל הבא. בסיומו של מסעה על המיים ( גם אני חשבתי על ישו) הם אוחזים ומרימים אותה כשידיה וגופה כצלב.  

ברניס מגלמת את הרקדנית העכשווית במיטבה; טכניקה מושלמת, כוח רב ושליטה שעומדים לרשותה  מול האתגרים הנדרשים היום ועם זה יכולת בטוי דקויות שמוקרנות מבפנים. בכלל, כל הרקדנים של הלהקה נפלאים ועבודת הצוות נדירה באיכותה.

מכאן ברור שאשמח לראות את הלהקה בביקורה הנוכחי בתל אביב, ביקור שעל הכנתו שקדו רבים משני הצדדים, כמה שנים טובות.

אלטרו קנטו ב- 20-21 ביוני -במשכן

החלום: ב- 16/17/18 ביוני- במשכן 

 

[ad]